Reus je strategická hra, v ktorej hráč preberá úlohu jedného zo štyroch možných bohov, prostredníctvom ktorých ovláda prírodné sily. Bohovia majú podobu obrov, ktorí vytvárajú život, ovládajú počasie alebo sa venujú genetickej manipulácii. Obri môžu vytvárať oceány a hory, rastliny a zvieratá, spôsobovať záplavy a búrky. Jediné, čo nemôžu ovládať, sú schopnosti a vôľa ľudí. Ľudia sa riadia vlastnou vôľou a emóciami. Bohovia sú povinní udržiavať rovnováhu a harmóniu medzi prírodou a ľudským konaním, aby príroda nezískala prevahu nad človekom a ľudia neničili prostredie okolo seba.
Reus je prvá veľká hra od Abbey Games, v ktorej pracujú s umelecky stvárneným 2D rozhraním a možnosť hrať sa na boha dáva hráčovi pod kontrolu takmer neobmedzenú moc nad prírodou a ľuďmi. Terraformovanie prostredia a možnosť odmeňovať alebo trestať ľudstvo za jeho činy spolu s komplexným systémom vylepšovania ponúka množstvo herných možností. Zážitok umocňujú dynamické zvukové efekty a originálny soundtrack.