Obal hry a príručka sú v nemčine.
Metal Gear Rising s podtitulom Revengeance je ôsma hra zo série Metal Gear Chronicles. Hru vyvíja spoločnosť Kojima Productions, ktorá opúšťa slogan "Taktická špionážna akcia" a razí novú cestu pod heslom "Blesková akcia".
Do popredia sa vracia rýchly ninja Raiden, s ktorým sme sa stretli už v predchádzajúcich hrách série. A práve vďaka mrštnému Raidenovi disagregátori mulujú žáner stealth hunt akcie.
Príbeh sa odohráva v nie príliš vzdialenej budúcnosti a hoci je celá séria zasadená do kontextu vojny a akcie, jej hlboká myšlienka je vlastne pacifistická. Vývojári dosť reflektujú japonské filozofie alebo napríklad Friedricha Nietzscheho. Hra sa snaží poukázať na nezmyselnosť vojny, nezmyselnosť jadrového odstrašovania, nebezpečenstvo jadrových zbraní vo všeobecnosti, psychologické dôsledky vojny pre deti a dospelých, nebezpečenstvo genetického inžinierstva a hlavne na myšlienku, že nepriatelia sú nepriateľmi len relatívne.
Počas hry sa sám Raiden pokúša dokončiť premenu, ktorú už začal. Teda premeniť svoju ľudskú časť na mechanickú a stať sa dokonalou smrtiacou zbraňou. Producent Shigenobu Matsuyama navyše uvádza, že počas celej hry sa budeme musieť vysporiadať s Raidenovou minulosťou detského vojaka alebo s jeho ľudskosťou všeobecne.